Καλώς ήρθατε στο εργαστήρι μου

Άλλο ένα χόμπυ μου είχε ξεκινήσει από παλιά, τότε που η μητέρα μου είχε την παλιά της ραπτομηχανή, την οποία έχω ακόμα, μεγάλωσα μαζί της. Η μητέρα μου ήταν μοδίστρα. Ήθελα να ακολουθήσω τα βήματα της, αλλά εκείνη δεν ήθελε να γίνω μοδίστρα. Ίσως γιατί έχοντας το σαν επάγγελμα βιοποριστικό είχε κουραστεί. Έβλεπα κι εγώ ότι δεν είχε μεγάλα κέρδη, αντίθετα ήταν πολλές που έραβαν τα ρούχα τους κι όταν ερχόταν η μέρα να πληρώσουν εξαφανίζονταν, μερικές φορές χωρίς καν να πάρουν το ρούχο, για το οποίο η μητέρα μου είχε κάνει τόσο κόπο και, ουσιαστικά, είχε χάσει τον χρόνο της. Όμως μου άρεσε να ράβω και το ξεκίνησα για την προσωπική μου γκαρνταρόμπα και σιγά-σιγά εξελίχθηκα, αγοράζοντας το περιοδικό τής Burda και μαθαίνοντας σχεδόν πιο επαγγελματικά το ράψιμο απ' ότι ήξερε η μητέρα μου, και τώρα που έχω αρκετή εμπειρία, δημιούργησα αυτό το blog για τις φίλες που τους αρέσει να ράβουν, αλλά και τους φίλους, γιατί η ραπτική έχει πολλούς οπαδούς τού αντίθετου φύλλου. Σε ότι αφορά τα υλικά τής ραπτικής, δεν έχω εξοικείωση με όλα όσα την αφορούν, όπως την ρόδα που κόβει το ύφασμα αντί τού ψαλιδιού, ή την βάση κοπής - κόβω πάνω στον πάγκο ή το τραπέζι, ή το καρμπόν για τα σημάδια - χρησιμοποιώ καρφίτσες και βελόνα με κλωστή για πιο σίγουρα, αλλά είμαι οπαδός τής ρήσης "τα ράσα δεν κάνουν τον παπά" και ότι δημιουργούμε, μπορούμε να το φτιάξουμε και με απλά πράγματα. Παρακάτω θα βρείτε πατώντας πάνω στις εικόνες, αναλυτικές οδηγίες για κάθε ενότητα που τιτλοφορείται. ΚΑΛΗ ΕΠΙΤΥΧΙΑ ΣΕ ΟΤΙ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΤΕ.

ΑΝΔΡΙΚΟ ΠΟΥΛΟΒΕΡ Νο 46-48

 

Κάθε άνθρωπος έχει το δικό του σώμα και ιδιαιτερότητες, και τα πλεχτά είναι όπως τα υφασμάτινα ρούχα. Μπορεί να τα θέλουμε πιο μακριά ή πιο κοντά, μπορεί να έχουμε κοντά χέρια ή κορμό, στενούς ώμους και φαρδιά περιφέρεια.
Αυτό το πουλόβερ για το οποίο θα δείτε τις οδηγίες εδώ, βασίστηκε πάνω στο σώμα για το οποίο είναι πλεγμένο.


Το πουλόβερ είναι Νο 46/48 και πλέχτηκε με χοντρό νήμα  και βελόνες Νο 5,1/2. Οι πόντοι είναι γι αυτές τις βελόνες. Για πιο μικρές πρέπει να βάλουμε περισσότερους πόντους.

Κατ' αρχήν έψαξα να βρω ένα μοντέλο σε περιοδικό που να χρησιμοποιεί χοντρό νήμα και βελόνες Νο 5,1/2 (το νήμα το είχα από ένα παλιό πουλόβερ που το ξήλωσα).
Το πλέξιμο αυτού τού πουλόβερ ξεκίνησε ανορθόδοξα, αφού είχα αποτύχει με τις μετρήσεις τού περιοδικού.
Ξεκίνησα από τα μανίκια για πρώτη φορά, κάτι που πέτυχε τελικά.  
Το μοντέλο στο περιοδικό είχε ένα σχέδιο κατριγέ και το ακολούθησα, αλλά από τον ώμο ως την μασχάλη τού μανικιού ήταν 46 σειρές, πολύ μικρή απόσταση, οπότε με οδηγό το σχέδιο τού περιοδικού, έφτιαξα ένα δικό μου σχέδιο σε δικό μου μπλοκ κατριγέ, με περισσότερες σειρές, ξεκινώντας από τον ώμο.

Ξεκινάω απ' τον ώμο βάζοντας 18 πόντους και προσθέτω κάθε δεύτερη σειρά, από 4 πόντους δεξιά και 4 αριστερά 1 φορά,από 2 πόντους 4 φορές, 1 πόντο 6 φορές και ακολουθώ το σχέδιο τού κατριγέ. Στην μασχάλη πρέπει να έχω 84 πόντους. Αρχίζω να κλείνω 1 πόντο κάθε 4η σειρά για 20 φορές. Θα έχω 46 πόντους. Σ' αυτή την φάση, κάνω μια τυπική "πρόβα" για το μάκρος τού μανικιού, τοποθετώντας το πάνω στο χέρι τού συζύγου μου. Έτσι διαπιστώνω το μάκρος υπολογίζοντας και 16 σειρές λάστιχο.
Κλείνω τους πόντους τού λάστιχου με βελόνα κεντήματος όπως οι οδηγίες στην κάτω φωτογραφία.

Για το μπροστινό κομμάτι, ξεκίνησα πάλι με το σχέδιο τού περιοδικού. Οι πόντοι τού λαιμού είναι κανονικά με το μαύρο μελάνι και οι πόντοι που έκανα εγώ μετά από πρόβα είναι με το κόκκινο στυλό.




Ξεκίνησα πάλι απ' τους ώμους, πρώτα από την αριστερή πλευρά, βάζοντας 9 πόντους και προσθέτοντας  κάθε 2η σειρά 9 πόντους για άλλες 2 φορές.




Ακολουθώντας τους πόντους τού περιοδικού που αναφέρει ότι, για την λαιμόκοψη κλείνουμε 38 πόντους σε 16 σειρές, είχα το παραπάνω αποτέλεσμα. Βλέπουμε ότι η μανικοκόλληση στον ώμο, είναι πολύ πιο έξω από τον ώμο, η λαιμόκοψη είναι "ρηχή" κι αν μπει και το λάστιχο θα είναι πολύ ψηλά. 
Στην κάτω φωτογραφία, βλέπουμε πόσο στένεμα θέλει. Θα το ξηλώσω και θα αφαιρέσω αυτούς τους πόντους.
 

Εδώ βλέπουμε την "ρηχή λαιμόκοψη τού περιοδικού και την δική μου σχεδίαση για να είναι πιο άνετη και να μη "πνίγει" τον σύζυγο μου.
Στο κατριγέ μπλοκ, αρίθμησα τα τετράγωνα από το ύψος τού λαιμού και κάθετα για τις σειρές τού πλεχτού, και οριζόντια για τους πόντους που θα προσθέσω για τον ώμο και την λαιμόκοψη, μέχρι τη μέση τού πλεχτού. Το υπόλοιπο μισό θα το πλέξω αντικριστά. 
Ξεκίνησα ξανά από τον ώμο και έπλεξα το αριστερό μέρος μέχρι και την λαιμόκοψη, αυξάνοντας 26 πόντους σε 27 σειρές (αντί 38 σε 16 σειρές).







Μετά έπλεξα αντικριστά το δεξί μέρος από τον ώμο μέχρι την λαιμόκοψη. Μέχρι εδώ έπλεξα 34 σειρές σύνολο, σημειώνοντας κάθε σειρά στο κατριγέ για να ξέρω πόσες σειρές θα πλέξω και για το πίσω κομμάτι τής πλάτης.
Κάνω άλλη μια πρόβα. Εδώ βλέπουμε καθαρά την διαφορά τής λαιμόκοψης και τού ώμου με τις προηγούμενες φωτογραφίες. Σε αυτό το σημείο πρέπει να έχω 82 πόντους. 
Με βάση αυτούς τούς πόντους θα προσθέσω τούς ανάλογους για τη μασχάλη για να έχω στο σύνολο 110 πόντους και από κει και πέρα το μάκρος τού πουλόβερ θα έχει τούς σωστούς πόντους που αναλογούν για το άτομο για το οποίο δημιουργείται το πλεχτό.
Στη φωτογραφία κάτω αριστερά με την κίτρινη ένδειξη είναι οι σειρές που συνεχίζονται μέχρι την μασχάλη και οι πόντοι που προσθέτονται.



Κάνω άλλη μια πρόβα για να ελέγξω την μασχάλη. 
Μετά από 65 σειρές, (όπου σε κάθε 10η σειρά έβαζα ένα σημάδι από κόκκινη κλωστή, ώστε να συμπίπτουν οι σειρές και στο μπροστινό και για το πίσω κομμάτι) για το λάστιχο έκλεισα κάθε 3 πόντους, 2 πόντους, για να έχω 83 και έπλεξα λάστιχο 16 σειρές με βελόνες Νο 4,1/2. Το μάκρος τού πουλόβερ είναι υποκειμενικό και ποικίλει αναλόγως το άτομο που ίσως το θέλει πιο κοντό ή πιο μακρύ. Μ' αυτό τον τρόπο πλέξης, δηλαδή από τους ώμους, μπόρεσα να ελέγξω και το μάκρος τού πουλόβερ. Τελείωσα το κλείσιμο τού λάστιχου όπως και στα μανίκια. 

Κατά τον ίδιο τρόπο έπλεξα και την πλάτη. Οι σημειώσεις στο κατριγέ με βοήθησαν να έχω τούς ίδιους πόντους και όταν το άφηνα για να κάνω τις άλλες δουλειές μου και το έπιανα ξανά για να συνεχίσω, κοιτούσα την τελευταία σημείωση και προχωρούσα από εκεί.











Έραψα τον έναν ώμο και σήκωσα 90 θηλιές στην λαιμόκοψη για το λάστιχο κι έπλεξα 8 σειρές κι έκλεισα πάλι όπως στα μανίκια.  





Βρήκα τη μέση τού αριστερού μανικιού και το έραψα, πρώτα το μισό στο μπροστινό μέρος και μετά το άλλο μισό στο πίσω μέρος.  Κατά τον ίδιο τρόπο έραψα και το δεξί.



Ένωσα τις κόκκινες κλωστές στα πλαϊνά τού πουλόβερ και έραψα από το λάστιχο σε όλο το μήκος τού πλαϊνού και το μανίκι.
Έκανα και την τελευταία πρόβα.
Η μεγάλη βοήθεια τού κατριγέ, είχε ένα πολύ καλό αποτέλεσμα.
Σημείωσα σ' ένα τετράδιο, όλους τους πόντους που έβαλα, που αφαίρεσα, που πρόσθεσα και το επόμενο πουλόβερ, δεν θα το ξεκινήσω απ' τους ώμους, αλλά κανονικά, εφ' όσον έχω τώρα ένα "πατρόν", ένα μοντέλο που είναι ακριβώς στα μέτρα του.



ΚΑΛΗ ΕΠΙΤΥΧΙΑ.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου